CAP DEL VERD PEL TORRENT FOSC.

Introducció: Pujada directa i variada al Cap del Verd, l’alternativa més còmoda i ràpida per aquell que prové del poble de Gósol o que vol sortir caminant, ja sigui del poble, del càmping Cadí o del molí de Gósol.

Aquesta pujada s’ha popularitzat gràcies a la ruta del Caracremada, ja que a resultes de la mateixa es va senyalitzar amb pintura la pujada al torrent i ara ja presenta camí marcat.

Temps: 3 hores i 05 minuts per la pujada i quelcom més de 2 hores i 10 minuts per la baixada.

Desnivell: 1.003 metres de pujada i l’equivalent de baixada.

Dificultat: Mitja

Punts d’aigua: Hi trobem una font al molí de Gósol i una altre començant la pujada, que es la font de Purroig. Després ja no hi ha cap altre punt d’aigua.

Punts de referència: * Càmping Cadí Vacances * Torrent de les Rues * Molí de Gósol * Font del Purroig * Borda del Tinent * roca del Grauet * Torrent Fosc * Coll dels Belitres * Cim  del Cap del Verd

Accés al punt de partida: Molí de Gósol. 1.340 metres.

• Des del càmping Repòs de Saldes cal prendre la carretera B-400 C-563 fins a Gósol i just a la rotonda d’entrada, on hi ha l’hostal Cal Francisco, prenem la pista asfaltada en direcció Verd – Molí i que dona accés al càmping Cadí Vacances.
  • Des del càmping Cadí Vacances sortirem a peu.

Itinerari: 0,00 h. Càmping Cadí Vacances. Sortim pel vial d’accés en direcció nord fins a la carretera pavimentada del verd que prendrem vers a l’esquerra per deixar-la de seguida i seguir per un camí descendent que neix vers a l’esquerra (rètol indicador) i que discorre pel marge esquerra del Torrent de les Rues vers al sud. Marques de pintura groga. Just a l’acabar el camí, a tram empedrats, trobem una bifurcació vers a l’esquerra i ja estem a tocar del molí de les runes de les antigues edificacions de la piscifactoria.

0,10 h. Molí de Gósol. 1.340 metres. Creuar el riu pel pont situat al sud de la construcció. Just passat el pont seguim cap a la nostra esquerra per la pista que discorre al costat de les aigües, curs a vall. Marques blanques i verdes.

0,15 h. Bifurcació. Abandonem la pista que va al costat del riu i seguim el camí que surt a la nostra dreta i que discorre pel costat de marges de murs de pedres. Marques grogues i verdes/blanques.

0,20 h. Anem a parar a una pista que seguim cap a la dreta, després prenem una drecera i el camí abandona l’esmentada pista per retrobar-la poc mes tard. Tot el conjunt discorre per terreny lleugerament ascendent. Marques grogues i verdes/blanques.

0,25 h. Bifurcació amb cartell indicador. Seguim pel trencall que surt a la nostra dreta. Marques verdes/blanques i grogues. Es tracta d’un camí ample que primer discorre per terreny obert i després es fica al bosc, convertint-se llavors en una drecera.

0,42 h. Font del Purroig. Poc després el senderó  va a parar a una pista (creuar filat) que seguirem vers a la nostra dreta. Marques grogues i verdes/blanques.

0,50 h. Borda del Tinent. Cartell indicador. Creuament de pistes. Seguir el brancal ascendent que surt a la nostra esquerra. Marques verdes/blanques.

0,52 h. Nova cruïlla amb rètol indicador. Seguir la pista que surt a la dreta i que traça una línia horitzontal, lleugerament ascendent, en direcció oest. Marques vermells i verdes/blanques.

1,01 h. Trencall ascendent a la nostra esquerra que obviem. Seguim vers a l’oest tot passant per sota la roca del Grauet (nom escrit a la roca). Seguir les marques verdes/blanques i vermelles.

1,13 h. Esplanada. Cal deixar de banda les marques verdes/blanques i vermelles que pugen per uns senders vessant amunt, i seguir la pista vers al O – N.O. tot seguint unes noves marques que son de color blau/grog. Mica en mica ens fiquem al Torrent Fosc. La pista passa a ser camí i resseguim una mena de riera seca, sempre en sentit ascendent i orientant-nos gradualment vers al sud.

1,45 h. Creuem una pista de manera transversal que continuar pujant en mig del bosc pel marge esquerra de la canal. Marques grogues/blaves, senderó semi marcat, de vegades bastant fressat i altres estones amb el llit d’herba. A l’estona veiem una canal que puja a la nostra dreta directament vers a l’aresta. No es la canal que ens interessa. Caldrà flanquejar vers al sud, tot seguint les fites i les marques grogues/blaves fins a connectar amb una altre canal, també molt ample i evident, que serà la que haurem de remuntar. Pujada constant amb un camí molt poc marcat al marge esquerra de la canal. No cal patir ja que el terreny es evident i hi ha moltes marques grogues/blaves i fites. Just al final de la canal el camí abandona el llit de la canal i puja pel bosc de l’esquerra fent una gran revolt.

2,40 h. Coll dels Belitres. 2.149 metres. El cim del Verd i els amples lloms d’herba que cal superar per coronar-ho, son ben visibles vers a ponent. Pugem a ple vessant per pendissos suaus d’herba fins al propi cim. Hi trobem balises de fusta que ens ajuden a resseguir la pujada més lògica.

3,05 h. Cim  del Cap del Verd. 2.283 metres. Impressionant panoràmica.

Retorn: Pel mateix itinerari en sentit invers.

POTS DESCARREGAR-TE EL TRACK DE LA SORTIDA AL SEGÜENT ENLLAÇ: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/cap-del-verd-pel-torrent-fosc-44406420