CINGLES DE GALLIFA DES DEL PONT DE LES MALLOLES.

SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM https://www.instagram.com/cataloniatrekking/

Introducció a l’itinerari: En realitat aquest curt itinerari no es l’excursió més directa i concorreguda al cim, ja que la qualificació de “més clàssica” la rep la pujada directa al cim des del poble de Gallifa per la pròpia canal de Sant Sadurní. Malgrat això l’excursió proposada per pujar dalt dels cingles es una mica més llarga i més variada que la pujada des del poble, ja que podrem gaudir de tranquil·litat i de boniques vistes panoràmiques parcials des de les proximitats del mas de Sobregrau. Immens mas particular que te una esglesiola incorporada.

Malauradament la part inicial es va veure afectada pels incendis de l’any 2003 i que encara avui en dia es poden veure els seus afectes sobre el paisatge mancat de bosc.

Punts de referència: * Pont de les Malloles * Pla del Corregidor * Mas del Sobregrau * Collet de Sant Sadurní * Sant Sadurní de Gallifa Punt de partida: Pont de les Malloles. 550 metres.

Com arribar-hi: Per la carretera que comunica Sant Feliu de Codines amb Sant Llorenç de Savall i que passa per mateix poble de Gallifa. El pont es troba a poc més d’un quilòmetre després d’haver passat aquests poble, direcció Sant Llorenç de Savall.

Horari: 1 hora i 15 minuts.

Desnivell: 391 metres

Dificultat: baixa.

Punts d’aigua: No hi ha cap. A prop del punt de partida i fora del trajecte de l’itinerari, hi trobem la Font de les Malloles, al marge esquerra del torrent. No obstant, el millor es dur l’aigua necessària des d’abans de començar a caminar.

Descripció itinerari: 0,00 h. Pont de les Malloles. 550 metres. Davant del pont i surten dues pistes. La que discorre al costat del torrent, en molt bon estat, i una segona situada més a la dreta que te una tanca metàl·lica que fa de barrera. Prendrem aquesta segona que puja més directament i no te transit de vehicles. La pista puja en diagonal vers a la dreta, direcció est, amb una inclinació suau. Curiosament te el ferm ple de restes de totxanes triturades, i no es un sector concret, si no la tònica general d’aquest tram de camí. Terreny afectat pels incendis del 2003.

0,14 h. Pla del Corregidor. Bifurcació, seguir pel brancal ascendent de l’esquerra.

0,16 h. Nova bifurcació. Continuar pel brancal de l’esquerra. El camí ara ja te orientació nord.

0,20 h. Mas del Sobregrau. Immensa construcció d’us particular, molt ben arranjada i que te una església incorporada. Seguim vers al nord, deixant a banda esquerra una pista ascendent amb una cadena que barra el pas, per seguir per la pista horitzontal que va pel costat dels conreus i que descriu una mena de mitja lluna per re orientar-se vers a l’est i començar una pujada gradual, molt suau, que s’alterna amb trams horitzontals.

0,35 h. Bifurcació de pistes. Seguir pel brancal de l’esquerra que es ascendent.

0,45 h. Deixem a la nostra esquena una pista que surt en diagonal ascendent vers a l’esquerra. Nosaltres continuem recte seguint amb la mateixa orientació que em dut fins al moment, o sigui, vers a l’est.

0,48 h. Al marge esquerra de la pista neix el corriol que puja per la Canal de Sant Sadurní. Fita indicadora. Cal abandonar la pista i seguir el corriol ascendent, que creua un parell de pistes en estat d’abandonament. Aquest corriol te taques blanques, si be estan disposades de tal manera que son força més visibles a la baixada que a la pujada.

1,05 h. El camí va a parar a una pista. De seguida hi ha un nou brancal vers a la dreta, que es ascendent, i en poc hi estarem a el Collet de Sant Sadurní, de 830 metres, que es l’unió de tres pistes. Cal deixar de banda totes les pistes i pujar pel camí que surt a la nostra dreta (cartell indicador) i que puja vers a la cúspide del cim. El camí esta molt ben marcat i a mitja alçada d’aquesta darrera pujada i creuem en perpendicular una nova pista que fa un traçat horitzontal.

1,15 h. Cim dels cingles del Gallifa, on es situa l’església abandonada de Sant Sadurní de Gallifa, a 941 metres d’alçada.