
https://www.catalonia-trekking.com/trekkings-catalonia/


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM https://www.instagram.com/cataloniatrekking/
SEGUEIX-NOS AL FACEBOOK: https://www.facebook.com/pakocrestascom/

Punt de partida: Santuari de Núria 1.967 m.
Punt d’arribada: Puig de Finestrelles, 2.827 m.
Desnivell: 860 metres.
Llargària: 2 quilòmetres 930 metres
Horari: 2 hores i 15 minuts.
Dificultat com excursió. Mitjana
Dificultat tècnica: fàcil

Recorregut: 0,00 h – SANTUARI DE NÚRIA. creuem la zona d’acampada situada al nord, i continuem cap al N.-N.O per la banda dreta de les aigües. El camí es ample, gairebé com una pista. Aviat es converteix en sender.
0,20 h – Bifurcació de camins. Cal continuar per la Coma. Menysprearem el camí que surt cap a l’esquerra, ja que aquest s’endinsa en la Coma de l’Embut (Puigmal).
0,30 h – FONS DE LA COMA. Estem sota el vessant sud del Finestrelles, que rep el nom de «LES LLEBRADES«. Zona de prats. Terreny planer. A l’extrem oposat dels prats el camí pren direcció NO, per dibuixar zigzages a la pendent.
1,15 h – ROC MAULA, 2.405 m. Greny rocós que restarà a la nostra esquerra. Assumim el collet situat entre el Roc i l’inici de l’aresta (dreta), que es desprèn del Finestrelles. Aquest collet es el portal de la petita conca de la Coma de Finestrelles.
Deixem el camí (que ens duu al Coll de Finestrelles situat al N.O.) per pujar pel llom de l’aresta. Aquesta te un desnivell de 415 metres, i presenta una pendent bastant moderat i constant. Va a parar directament al punt culminant.
2,15 h – PUIG DE FINESTRELLES. 2.827 m.
Autor: PAKO CRESTAS – no es permet la reproducció total o parcial de la present fitxa sense consentiment escrit de l’autor.
