
https://www.catalonia-trekking.com/trekkings-catalonia/


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM https://www.instagram.com/pakocrestas/
SEGUEIX-NOS AL FACEBOOK: https://www.facebook.com/pakocrestascom/

La formació d’en Ramon Vila com a guerriller la va tenir, en gran mesura, als maquis de la resistència francesa. Format ja de les batalles on va participar a la Guerra Civil, va fer seva la guerra contra el feixisme lluitant al país veí contra l’ocupació nazi.

Durant la segona Guerra Mundial, Ramon Vila Capdevila, alies Caracremada, va formar part dels maquis de la Resistència llibertària de França, on va arribar a tenir el càrrec de capità i on se li va arribar a conèixer com a Capitan Raimon Llaugí i Pons. (Llaugí era el cognom de la seva àvia paterna i Pons un cognom bastant comú al Berguedà). El fet de que utilitzés una falsa identitat es deu, en gran part, a que era un persona perseguida per la Gestapo, a sol·licitud de Franco.
Dels diferents combats i accions on ell va participar, i destaca sens dubte per la seva repercussió les actuacions que es van patir a la població de l’Alta Viena (Normandia) Oradou-Sur-Glane.

Aquest poble, que poc o res havia patit els horrors de la guerra, en el que es refereix a destrucció, va ser utilitzat com a revenja d’un sabotatge on van participar el comant de guerrillers de la resistència francesa del qual hi formava part en Ramon Vila.
Al dia desprès del desembarcament de Normandia, en concret la nit del 7 de juliol del 1944, els partisans van volar un tren ple de soldats de la tercera divisió panzer S.S. Das Reich. Aquets divisió era una de les més històriques i temuda. Formada en les crues batalles del front rus, on va formar part de batalles crucials com el intent de conquerir Moscou al 1941 o la batalla de Kursk al 1943. Al 1944 gran part de la divisió va ser transferida al front oest justament per intentar repel·lir el desembarcament dels aliats a Normandia.

La tercera divisió Panzer S.S. una de les més fanàtiques i crucials, va escollir el proper poble de Oradour-sur-Glane per venjar-se del sabotatge. Van tancar a tota la població a l’església i li van perdre foc. Van morir quasi tots els seus habitants en aquella horrible actuació dels nazis, amb una mort superior a 600 persones. Oradour-sur-Glane es va convertir, tristament, en la primera població francesa que va ser castigada per una acció de venjança d’aquesta envergadura.

La resposta contundent vingué immediatament dels homes d’en Ramon Vila, els quals, amb l’autorització del Capitan Marc de l’Armeè Secrète, iniciaren una acció de represàlia contra la unitat de la divisió acantonada a la població, la qual va ser completament aniquilada.
Avui en dia la població de Oradour-sur-Glane se conserva tal qual va restar destruïda desprès de la matança i els combats que van haver-hi, com un indret de memòria històrica d’aquest crims que van ser jutjats al 1946 dins dels Judicis de Nuremberg.

Més sobre la ruta de trekking dedicada al CARACREMADA al següent enllaç: https://www.catalonia-trekking.com/trekkings-catalonia/ruta-caracremada/
contacte: infocataloniatrekking@gmail.com ó whatsapp al +34 615626813