
https://www.catalonia-trekking.com/trekkings-catalonia/


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM https://www.instagram.com/cataloniatrekking/
SEGUEIX-NOS AL FACEBOOK: https://www.facebook.com/pakocrestascom/

Introducció: L’aresta nord del Balandrau es el recorregut més atractiu per fer el cim caminant. Un veritable passeig amb amples vistes, que pot resultar aeri sense que mai tinguem la por de caure al buit.
No te cap dificultat tècnica, però si una elegància que el fa diferent a les restants arestes de la zona.
Davant del Balandrau, de tu a tu, el Torreneules.

Punt de partida: Refugi Manelic. 2.020 metres.
Punt d’arribada: Refugi Manelic. 2.020 metres
Desnivell: 565 metres de pujada i altres 565 metres de baixada.
Horari: 2 hores i 15 minuts.
Dificultat: fàcil.

Recorregut: 0,00 h – REFUGI MANELIC. Prenem direcció sud per creuar el riu Freser pel pont, seguint el camí marcat tal com si volguéssim baixar cap a Queralbs. El camí dibuixa un primer revolt ascendent pel marge esquerra de l’aresta. i just quan voreja la mateixa i comença la davallada cap a la vall, deixem el camí per pujar directament per pendissos de herba i tartera.
0,10 h – Inici de l’aresta nord. aproximadament a l’alçada de 2.070 m. Lloc on hem abandonat el camí de baixada a Queralbs. Aquesta aresta, en un principi, es poc definida, ample, i presenta diverses penyes rocalloses. A mida que guanyem alçada i es va separen del fons de la Coma del Torrent de Bogadé, (situada a l’est), l’aresta es perfila com una línia clara ben dibuixada i definida.

0,30 h – Tram d’aresta més horitzontal, situada cap als 2.300 metres d’altitud. L’aresta aquí fa temps que es prou definida.
0,50 h – COTA INTERMITJA, 2.491 m. en realitat es únicament un canvi de inclinació del cordal. Continuem guanyant alçada de manera gradual, ara però amb no tanta constància, ja que l’aresta va perdent empenta a mida que ens apropem al cim.
1,10 h – PUIG DEL BALANDRAU, 2.585 m. Ara davallem cap al S.E. per un ample llom aresta. Camí traçat.
1,20 h – TRES PICS, 2.496 m – Es tracta d’una cota intermitja situada entre el cim i el Coll del tres Pics. es molt suau, podem passar per sobre o lleugerament cap al sud.
1,25 h – COLL DELS TRES PICS, 2.397 m., Ample collada situada entre el Balandrau i el Puig de Fontlletera. Traces de camí. Hem de travessar el coll i baixar cap al nord, cap a la Coma de Bogadé. El camí, ben marcat, descriu una mena de gran arc pel vessant dret de la vall, traçant una línia en diagonal obliqua al mig pendent del suau vessant N.O. del Puig de Fontlletera, també conegut com Mantinell. Evident. camí molt marcat.

2,05 h – Part baixa del vessant on coincidim amb el camí que baixa del Coma del Freser, al costat sud de les aigües del riu del mateix nom. Prendre la senda en direcció descendent (O). marques de G.R.
2,10 h – TORRENT DE BOGADÉ – El creuem. Ja estem al camí del Refugi Manelic a Queralbs. Anar a la recerca del pont que creua el riu Freser.
2,15 h -REFUGI MANELIC. 2.020 m.

Autor: PAKO CRESTAS – no es permet la reproducció total o parcial de la present fitxa sense consentiment escrit de l’autor.


