ROCA CENTELLA PEL TURÓ DE PRADES

VINE A CONEIXER ELS NOSTRES TREKKINGS AUTO-GUIATS PER DIFERENTS INDRETS DE CATALUNYA
https://www.catalonia-trekking.com/trekkings-catalonia/
VOLS VIATJAR AMB PAKO CRESTAS? (AUTOR DEL PRESENT BLOG). – TROBARÀS EL NOSTRE PROGRAMA DE VIATGES A: https://www.catalonia-trekking.com/viajes-mon-petit/
VISITA EL NOSTRE CALENDARI DE SORTIDES GUIADES: https://www.catalonia-trekking.com/catalunya-outdoor-actividades/
FOTO PAKO CRESTAS

Introducció: Iniciem ara una sèrie d’ascensions pel vessant sud de la Roca Centella, que presenten una fisonomia paisatgística molt semblant, amb bosc espès, de pineda a la part baixa i alzina a la part alta. Excursions que, pels qui ens agraden els senders, potser tenen un excés de trams de pista forestal.

Estem en un Montseny diferent, mes eixut, més càlid. El paisatge quan mirem cap a baix, s’estén sobre la poblada plana del Vallès oriental, i quan mirem cap a dalt es perd en els immediacions del bosc i en les suaus carenes de les contorns d’aquest muntanya, de línees força aixafades i poc vigoroses.

FOTO PAKO CRESTAS

Cal tenir en compte que, des de mitjans de primavera fins a ben entrada la tardor, el sol escalfa de valent. No es d’estranyar que a la part baixa, al costat de les pistes, molt arbres tinguin penjats cartells de “prohibit fer foc, perill d’incendi”. Val a dir que a ple estiu aquesta excursió, així com les següents (que també discorren per aquests vessants tan solejats), son bastant insuportables i gens recomanables. Evitem dons les èpoques que el Sol castiga. La manca de fonts i aigua també es una qüestió a tenir en compte.

Punt de partida: LA GARRIGA, final del carrer de l’urbanització CAN VILANOVA, just a la sortida del poble prenen la carretera que ens duu cap a SAMALÚS. Un vegada dins a l’urbanització, cal agafar el carrer Santa Margarida que puja directa vers al nord. Al final del tros asfaltat comença la pista i hi trobem un bon replà per aparcar el vehicle. Estarem a una alçada de 420 metres sobre el nivell del mar.

FOTO PAKO CRESTAS

Punt d’arribada: ROCA CENTELLA. 1.001 metres.

Desnivell: 581 metres.

Horari: 2 hores 35 minuts per l’ascens i poc menys de dos hores pel descens.

Punts de referència: * LA GARRIGA – URBANITZACIÓ CAN VILANOVA * MAS DE PRADES * COLL DE CARPIS * TERMES D’EN VALLS * REFUGI ADF * PLA DE LA BATALLA * ROCA CENTELLA

Itinerari: Seguim l’ample pista que es la prolongació natural del carrer d’accés dins de l’urbanització. La pista puja pel mig del bosc, cap al nord, i dibuixa un paret de “Z” força grans. Tota l’estona es ben visible l’estesa elèctrica dels cables d’alta tensió. Just a l’arribar sota una gran torre, en el que es una mena de replà – collet, i restant ja a la nostre esquena el TURÓ DE SANTA MARGARIDA, ens trobem amb la primera bifurcació. (0,35 h). Cal prendre la pista de la dreta. Al poc creuem una altre pista tranversal en desús, a la que no farem cas. Seguim la pista, si be hi ha una cadena que ja no permet l’accés rodat. Al poc més tard, després de deixar un trencall ascendent a la nostra esquerra, hi trobem una cruïlla de camins i en front les runes del MAS DE PRADES. (1,00 h) Continuem pel camí que puja cap a munt i que passa a l’esquerra del mas abandonat, i que, tot continuant en direcció est, mica en mica va donant la volta, i s’encara vers al nord. Arribem al COLL DE CARPIS, 744 metres. (1,15 h). A partir d’ara la pista dona pas a un bonic camí estret, ombrívol, pel mig del bosc, primer orientat cap al nord i després cap al N.E. En un moment donat comencem a trobar fites fetes per un conjunt de pedres grises i marrons, algunes de les quals porten la inscripció “J.C.” Hi passem just a tocar del revolt d’una pista, que no ens interessa, i seguint pel mig del corriol del bosc amb les fites rectangular, i enllacem amb l’itinerari del SERRAT DE VALLFIGUERES, just a l’alçada del TERMES D’EN VALLS, que es el punt d’unió amb l’aresta – llom. Poc més a dalt arribem a un creuament de pistes (1,40 h). Seguim per l’únic senderó que juts neix a l’esquerra de l’encreuament de pistes i que puja vers al nord pel mig del bosc i per dalt de la carena. El corriol, ben definit, ens duu al REFUGI ADF. 919 metres, on de nou trobem una pista forestal que travessa el PLA DE LA BATALLA i en duu al coll situat a 888 metres on hi ha un nou encreuament de pistes.

FOTO PAKO CRESTAS

continuem en sentit  nord la pista que continua amb la mateixa orientació de la que provenint. Més a munt deixem de banda un nou trencall a la nostra dreta i seguint la pista per terreny obac fins a una esplanada. D’aquí neix un corriol en mig del bosc que, en cinc minuts més, ens deixa dalt de la ROCA CENTELLA. (1.001 m) (2,35 h) Descens:     Pel mateix itinerari, no obstant a l’alçada del COLL DE CARPIS, podem agafar la pista que puja vers al sud, en direcció al TURÓ DE PRADES, que, sense arribar a pujar el turonet, fa una distreta volta que ens durà de nou a enllaçar amb el camí de pujada a les proximitats de les runes del MAS DE PRADES. Aquesta petita variant de baixada no en res més que una excusa per conèixer una mica més de Montseny.

Autor: PAKO CRESTAS – no es permet la reproducció total o parcial de la present fitxa sense consentiment escrit de l’autor

Resseguir itinerari 10 del mapa parcial

POTS COMPRAR EL MAPA DEL MONTSENY DE PAKO CRESTAS AL SEGÜENT ENLLAÇ: https://pakocrestas-shopping.com/epages/8564ac47-21a5-4fea-9e0b-4ccd50d8ebb6.sf/es_ES/?ObjectPath=/Shops/8564ac47-21a5-4fea-9e0b-4ccd50d8ebb6/Products/MAPA003

POTS COMPRAR EL MOCADOR DE COLL DEL MONTSENY DE LA COL.LECCIÓ PAKO CRESTAS AL SEGÜENT ENLLAÇ: https://pakocrestas-shopping.com/epages/8564ac47-21a5-4fea-9e0b-4ccd50d8ebb6.sf/es_ES/?ObjectPath=/Shops/8564ac47-21a5-4fea-9e0b-4ccd50d8ebb6/Products/BUFF001

Deja un comentario

Diseña un sitio como este con WordPress.com
Comenzar