
https://www.catalonia-trekking.com/trekkings-catalonia/



Introducció: Curta però variada excursió on trobarem corriols, un petit barranc, un gran mas en runes i l’esglèsia de Santa Rosa de Viterbo.
L’ermita de Santa Rosa de Viterbo, avui ja deteriorada, va ser un centre de devoció popular. Està situada dalt d’un pujol, al costat d’un edifici annex, sobre l’accés es veu inscrita la data de 1739.
Temps: Comptar 1 hora i 30 minuts per l’anada i la tornada.

Desnivell: 140 metres de pujada i 79 metres de baixada per l’anada i l’equivalent a la inversa per la tornada.
Llargària: 2 quilòmetres 360 metres per l’anada i l’equivalent per la tornada.
Dificultat: Baixa
Punts d’aigua: al poble de Lledó. A l’ermita de Santa Rosa de Viterbo hi ha una font, però quan l’autor d’aquesta fitxa va anar-hi, no rajava gens d’aigua.
Punts de referència: * poble de Lledó * Barranc del Fondo * Mas del Rincón * Santa Rosa de Viterbo

Accés al punt de partida: Al mateix poble de Lledó. El camí comença a la confluència dels carrers “Cuesta” i “Extramuros” al marge S.O. de la petita població, al costat d’un gran dipòsit. Cartell indicador a l’inici.
Itinerari: Km. 0,0 – Sortim del poble de Lledó per un corriol empedrat ascendent al costat esquerra del dipòsit que s’enfila vers un petit turonet, cota 506 metres, en direcció sud i desprès S.O. Marques P.R.
Km. 0,65 – Desprès de creuar el turonet on es situa el cementiri (a l’altre vessant) anem a parar a una pista que se’ns incorpora per la dreta i creua en transversal una segona (cruïlla en forma de “X”). Nosaltres seguirem recte vers al S.O.

Km. 0,72 – Pista en desús de surt vers a la nostra esquerra en sentit descendent i que ignorem.
Km. 1,1 – Unió de pistes. Trobem 2 en forma de “V” a la dreta i altres dos brancals, també en forma de “V” a l’esquerra. Nosaltres seguim recte just per un sender més estret, en direcció O.S.O per davallar vers a un petit barranc. Estaca. Marques de P.R.
Km. 1,2 – Barranc del Fondo. Bifurcació. Deixem una senda en desús a la nostra esquerra i iniciem la pujada on hi ha una falsa bifurcació. Marques de P.R.

Km. 1,5 – Mas del Rincón, en runes. Passem pel costat, resta a tocar a la nostra esquerra. Seguim recte en direcció S.O. creuant una esplanada.+
Km. 1,6 – Creuem de manera transversal una pista. El camí ascendent neix just al revolt i puja en direcció S.O. marques de P.R.
Km. 2,1 – Bifurcació en una mena de collet (alçada 479 metres). Seguim la senda de la dreta. Marques de P.R. els xipresos al costat del camí ens indiquen la proximitat de l’ermita.

Km. 2,4 – Ermita de Santa Rosa de Viterbo. Final de l’excursió.
Retorn: pel mateix itinerari es sentit invers.
Autor: PAKO CRESTAS – no es permet la reproducció total o parcial de la present fitxa sense consentiment escrit de l’autor


